Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca SEO (Search Engine Optimisation) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.

Site dışı SEO yapmak için çok sayıda farklı teknikler vardır. En popüler olanları ise siteye Backlink almaktır. Backlink sayınızı artırmak için çeşitli yollar kullanabilirsiniz. Başka sitelerle link değişimi yapmak, sitenizi dizin ve toplistlere eklemek, bloglardan yorum backlink almak, Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde siteniz adına grup açarak makale veya içeriklerinizi tanıtmak ve sitenize link vermek, Yahoo! Answers gibi soru-cevap sitelerinde soruları olanlara yardımcı olmak ve referans olarak sitenizi göstermek bunlardan sadece birkaçıdır.
Site dışı SEO yapmak için çok sayıda farklı teknikler vardır. En popüler olanları ise siteye Backlink almaktır. Backlink sayınızı artırmak için çeşitli yollar kullanabilirsiniz. Başka sitelerle link değişimi yapmak, sitenizi dizin ve toplistlere eklemek, bloglardan yorum backlink almak, Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde siteniz adına grup açarak makale veya içeriklerinizi tanıtmak ve sitenize link vermek, Yahoo! Answers gibi soru-cevap sitelerinde soruları olanlara yardımcı olmak ve referans olarak sitenizi göstermek bunlardan sadece birkaçıdır.
Arama Motoru Optimizasyonu’nun 3 Temel Bilgileri:
Tam olarak tanımlanan , bir websitesinin de Arama Motorlarında en iyi şekilde performans göstermesi için gerekli faktörler: Kod, İçerik ve Linklerdir.
Kod (inşaa - yapı)
Bir websitenin bilgi mimarisi, sitenin oluturulmasından önce dikkatli bir şekilde düşünülmeli ve planlanmalıdır. Daha sonra profesyonel standartlara uygun programlama kodunu kullanarak sitenin inşaa edilmesi gerekir. Bir evin tahta, tuğla veya çelikten yapılması gibi bir websitesi de farklı programlama dilleri kullanılarak yaratılabilir. Evin bulunduğu lokasyon ve çevresindeki diğer evlere uzaklığına göre, bazen belli programlama dillerini kullanmak diğerlerine göre daha iyi sonuçlar verebilir.
İçerik (mobilya)
Websitesi kodlama bittikten hemen sonra basit içi boş bir kabuktan faksızdır. Bir evin mobilyalara ihtiyaç duyduğu gibi bir websitesi de içeriğe ihtiyaç duyar. Mobilyaların ne kadar kalieteli ve yapıya uygun olursa site performansı da o kadar yüksek olur. Yine aynı şekilde, yüksek kaliteli ve amaca uygun içerik çok önem taşımaktadır. Ayrıca çok fazla yada yetersiz içerik site performansı için zararlıdır.
Bağlantılar-Linkler (taşımacılık-ulaşım)
Hem kiracılar için hemde misafirleri için eve ulaşmak ve evden ayrılmak kolay olmalıdır. Özel ve toplu taşımaya elverişli evler, yol ve işaret tabelalarıyla, ana yollar ve bulvarlarla çevrilidir. Tipik olarak daha yoğun daha kalabalık bir çevre ulaşım açısından daha çok tercih edilir ve o çevrede evlerin piyasa değeri daha yüksek olur.
Aynı şekilde başka web siteleriden bir siteye yönlenen linkler (iç linkler) ne kadar fazla ise, söz konusu sitenin bulunması kolaylaştığı gibi arama motoru sonuçlarında (piyasa değerine benzer) da daha yüksek sıralarda listelenmesi sağlanır. Bu çerçevede, sitenizin diğer sitelere verdiği erişimin (dis linkler) kaliteli, konu ile alakali ve basit olması da hayli önemlidir. Bir evin önünden geçen yolun sıkca kullanılan ve şehir merkezine ulaşan bir yol olması, evin değerini küçük bir kasabaya giden bir patikaya göre daha fazla arttırır.
Googlebot:
Google indeksini güncel tutmak için internet içeriğini her gün, her gece durmaksızın taramaktadır. Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli veya“sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.
Sözlük kelimeleri:
Seo nedir? Seo ingilizce olarak Search Engin Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin baş harflerinden oluşur. Arama motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar.
Dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da doğal arama sonuçlarında geride kalan web sitelerini açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.
Özgün ve doğru sayfa başlıkları oluşturun:
Sayfa başlıklarını başlık etiketleri kullanarak gösterinBaşlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına
belirli bir sayfanın konusunun ne olduğunu belirtir. Bir HTML
dokümanında <title> etiketi <head> etiketi içinde bulunmalıdır.
İdeal olarak sitenizdeki her sayfa için özgün bir başlık
oluşturmalısınız.
Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa,
başlık etiketi içeriği genellikle arama sonucundaki ilk satırda görüntülenir.
Kullanıcıya, aradığı terimle bulduğu sayfanın ne kadar ilgili olduğunu göstermeye yardımcı olur.Anasayfanızın başlığında web sitenizin/işletmenizin adı yer alabilir ve ayrıca bulunduğunuz bölge veya temel faaliyet alanlarınız ve hizmetleriniz gibi bazı önemli bilgileri ekleyebilirsiniz.
Sözlük:
Arama motoru
Anahtar kelimeler veya belirtilen diğer terimlerle İnternet’teki mevcut verileri arayan bir bilgisayar işlevi veya bu işlevin bulunduğu bir programdır.
<head> etiketi
HTML belgesindeki üstbilgiyi gösteren bir öğe. Bu öğenin içeriği tarayıcıda görüntülenmez.
HTML (HyperText Markup Language)
Köprü Metni Biçimlendirme Dili’nin kısaltması. Bu dil, web sayfası belgelerini tanımlamada kullanılır. Belgemetni, köprü metinleri ve gömülü görseller dahil, web sayfalarının temel öğelerini belirtir.
Arama sorgusu
Arama motorlarında arama yaparken kullanıcının girdiği bir veya birden fazla terim.
Sayfa içeriğini doğru olarak tanımlayın:
Sayfa içeriğini etkili olarak anlatan bir başlık seçin.
Her sayfa için ona özgü başlık etiketleri oluşturun.
Kısa ancak tanımlayıcı başlıklar kullanın:
Sayfa başlıklarının düzenlenmesi arama motoru optimizasyonunun önemli noktalarından biridir.
Tanım (“description”) meta etiketinden faydalanın:
Açıklamalar her sayfa için ayrı ayrı tanımlanabilir.

Tanım meta etiketi kullanımının faydaları nelerdir?
Tanım meta etiketleri önemlidir, çünkü Google bunları sayfalarınız için kısa bir özet olarak kullanabilir. “Kullanabilir” diyoruz, çünkü sayfanızdaki yazılı metinde arama terimiyle eşleşen bölümü de görüntüleyebiliriz.
Snippet’lar bir sayfanın başlığının altında, sayfanın URL’sinin üstünde görüntülenir.
Kullanıcı araması ile eşleşen terimler snippet bölümünde koyu renkle belirtilir . Bu şekilde kullanıcıya aradığı terimin sayfadaki içerik ile eşleşip eşleşmediği hakkında ipucu verilir
Sayfa içeriğini doğru olarak özetleyin
Arama sonuçları snippet’ları olarak gösterilebilecek olan tanım meta etiketlerini kullanıcıları bilgilendirmeyi ve onların ilgisini çekmeyi hedefleyerek hazırlayın.
Her sayfa için özgün tanımlar kullanın
Tanım meta etiketlerini hem kullanıcılara hem de arama motorlarına sayfanız hakkında özet bilgi vermek için kullanın!
URL’lerinizin yapısını geliştirin
Anlaşılması kolay URL’ler içerik bilgisini daha kolay aktarır
Web sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, hem sitenizin daha düzenlihale getirilmesine hem de dokümanlarınızın arama motorları tarafından daha iyi taranmasına yardımcı olur.Eğer URL’niz ilgili kelimelerden oluşursa, kullanıcılara ve arama motorlarına sayfanız hakkında bir
oturum kimlği değerinden veya anlamsız parametrelerden daha fazla bilgi sağlar.
URL’ler arama sonuçlarında gösterilir.
Son olarak, unutmayın ki bir dokümanın URL’si Google’daki arama sonuçlarının bir parçası olarak dokümanın başlığı ve snippet bölümü altında görüntülenir.
Kaynak:
http://static.googleusercontent.com/
Kaynak:
http://static.googleusercontent.com/
0 yorum:
Yorum Gönder