PROFESYONEL İŞ AĞLARI
/
Linkedin:
Sosyal ağlar içerisinde proefsyonel hayata hitap eden en önemli sitelerden birisidir. İş arayanlar,çalışanlar, iş değiştirmek isteyenlerin kullanması için hazırlanmış bir sitedir. Kısaca özetleyecek olursak , bağlantı kurma sitesi olarak tanımlayabiliriz Linkedin’i.
Bu sitede diğer sosyal ağlarda olduğu gibi arkadaşlarınızı bulabilir, arkadaş edinebilirsiniz. Meslektaşlarınızla bağlantı kurabilir, isteiğiniz firmalardda çalışan arkadaşlarınızdan yardım veya görüşlerini bildirmesini isteyebilirsiniz. Bunların yanında tabi ki kişisel bilgilerinizi paylaşıp, “nerede çalıştığınız?” “neler yaptığınız” “kişisel iletişim bilgileriniz” gibi özel ayrıntılara yer verebilirsiniz.

Kullanıcılarına internet sayfalarını saklama, organize etme ve site kullanıcılarının eklediği sayfalar arasında arama yapabilme gibi imkânlar sağlayan social bookmarking siteleri, internet deneyimimizin vazgeçilmez parçalarından biri haline gelmek üzere.Hem internet üzerinden hem de bilgisayarınıza yüklediğiniz programlar aracılığı ile ulaşabileceğiniz birçok uygulama var. Üstelik kaydettiğiniz internet sayfalarını arkadaşlarınızla paylaşabilir, hatta arkadaş bile edinebilirsiniz. Birçok uygulama istediğiniz seviyede gizlilik opsiyonu da tanıyor. Yani kaydettiğiniz siteleri herkesle paylaşmak zorunda değilsiniz. Web 2.0’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri olan etiketleme sistemi social bookmarking sisteminin de önemli bir parçası. Kaydettiğiniz siteleri etiketleyerek daha sonra bu sitelere oldukça kolay bir şekilde ulaşabiliyorsunuz.
En yaygın olanları; Socialmarker,bookmarkwiz, Stumbleupon, Digg, Reddit ve Delicous Bu siteler etiketleme (tagging) esasına dayanmaktadır. Kendi hesabınızı oluşturup favori linklerinizi eklemeniz dışında, sizden bu linkleri etiketlemeniz de istenir, hatta sosyal imleme siteleri eklediğiniz bağlantı adresinden içeriği algılar ve size otomatik olarak etiket önerileri verilir. Sosyal imleme siteleri, eklediğiniz bağlantılara başlık koymanıza da imkan tanır.
Kaynak:
http://www.cvornekleri.gen.tr/linkedin-nedir/
http://xingnedir.blogspot.com/
iNTERAKTİF SÖZLÜK ÇEŞİTLERİ
.2)Tematik İnteraktif Sözlükler
Bu sözlükler belli bir alana odaklanmış sözlüklerdirler. Geleceğin trendi olduğunu söylenebilir. Benzer alanlarda ilgi duyanların aynı sözlükte toplanması daha başarılı bir konsept. Sportif Sözlük, Siyasi Sözlük, Deniz Sözlük, Sinema Sözlük bilindik örneklerindendir.
3)Üniversite Sözlükleri
Sözlükler içerisinde en faydalı olanlarındandırlar. O okula özel dersler, hocalar vs gibi konularda bilgi paylaşımında bulunulur, ortamları seviyeli ve kalitelidirler genelde. Bilkent Kampüs başarılı bir üniversite sözlüğüne örnektir.
En Popüler İnteraktif Sözlükler Sıralaması
1-Ekşi sözlük: interaktif sözlüklerin ilki, en popüleri ve en çok yorum yazılanıdır. Ama eski kalitesini kaybettiği yönünde sık sık kendi yazarları tarafından eleştri de almaktadır. Genelde ekşi sözlükte o güne ait magazinsel, habersel başlıklar ve birbirinden tutarsız ve alakasız yazılar vardır. Yazar olmak oldukça zordur.
2- Uludağ Sözlük uludagsozluk.com
Uludağ Sözlük, interaktif sözlükler içerisinde ekşi sözlük’ten sonra en popüler olanıdır. Uludağ Sözlük’ün en büyük başarısı, yaptığı search engine optimizasyonu denebilir, çoğu terim aramalarında diğer tüm sözlüklerin üzerinde çıkmaktadır.
3- İTÜ Sözlük itusozluk.com
Ekşi ve Uludağ’dan sonra en popüler sözlük olarak bilinir, ama öyle değildir. Popularitesini kaybetmiş bir sözlüktür. Burada da bir ara yazardım, sebebini bile hatırlamadığım bir nedenle uçurulmuştum.
4- İHL Sözlük ihlsozluk.com
Namı diğer, imam hatip lisesi sözlük. Çok kaliteli yazarları olmasına rağmen, teknik konulardan pek anlamayan moderasyona sahiptir. Bu nedenle ara ara hacking saldırılarına maruz kalmaktadır.
5-Bilkent Kampüs bilkentkampus.com
Daha çok Bilkent Üniversite’si öğrenci ve mezunlarının takıldığı bir ortamdır. Gerçi Odtü ve Hacettepe gibi çevre üniversitelerden de yazarları mevcuttur. Ortamı kalitelidir, başlık sayısı az ve öz, entryler de az ve niteliklidir.
6- Kötü Sözlük kotusozluk.com
Kötü Sözlük sadece bir sözlük olmayıp, bir portal gibidir. İlk başlarda çok fena klon eleştrilerine maruz kalsa da, klonlar arsında bir adım öne geçebilmiş bir sözlük gibi görünmektedir.
7- Sözlük Eko sozlukeko.com
Her ne kadar adında eko geçse de, ekonomiye özel bir tematik sözlük değildir. Her konuda yazılabilen bir sözlüktür. Ortamı ve yorumları çok bilgilendirici bir ortam olmasa da eğlenmek için takılınabilecek bir sözlüktür.
8- Sportif Sözlük sportifsozluk.com
Spor sözlük, spor alanına özelleşmiş bir tematik sözlüktür. Gelir paylaşım modeli uygulamaktadır.Spora özel olması genelin ilgisini çekmeyebilir, ama bunu sözlük artı bir değer olarak kullanmaktadır.
http://www.prohayat.com/2011/04/23/interaktif-sozluklere-dair-her-sey-siralamalari-ve-listeleri/
0 yorum:
Yorum Gönder